جامعه علوم اعصاب علامه حلی تهران (HNS)

جامعه علوم اعصاب علامه حلی یا Helli Neuroscience Society در سال 1398 تأسیس شد. این اجتماع شامل دانش‌آموزان یا دانشجویانی است که در گروه پژوهشی علوم اعصاب مجموعه‌ی علامه حلی فعالیت داشته و دارند. از سال‌ها پیش پروژه‌هایی به شکل از هم گسسته در فضای پژوهش دبیرستان تعریف می‌شدند اما از سال 1398 رسما گروهی تخصصی برای این رشته‌ی مهم و چندشاخه ایجاد شد. محور اصلی عملکرد این گروه بیشتر در قالب تعریف پروژه‌های مختلف در این رشته و برگزاری رویدادهای ترویجی مانند کنگره علوم اعصاب علامه حلی (HNC) است.
هر ساله دانش‌آموزان دهم پروژه‌هایی را که در طول سال تحصیلی به ثمر رسانده‌اند را در کنار سایر پروژه‌های رشته‌های پژوهشی در رویدادی مهم و قدیمی به نام ((سمینار علوم و فنون)) ارائه می‌دهند. بازدید این رویداد برای عموم آزاد و رایگان است. همچنین در کنار این رویداد درون سازمانی سعی شده است که در کنگره‌ها و سمپوزیوم‌های جاری در کشور فعالیت‌هایی انجام داده شود. در طول این چند سال بارها سعی شده است که با سازمان‌ها و مؤسسات علمی مختلف در سطح کشور ارتباط گرفته شود تا بتوانیم پروژه‌های مختلف تعریف و رویدادهای مشترک برگزار کنیم. زمینه‌های فعالیت این گروه را به شکل تخصصی می‌توان در حوزه‌های شناختی (Cognitive)، بالینی (Clinical)، سلولی و مولکولی (Molecular cell)، اجتماعی (Social)، محاسباتی (Computational) و زبان‌شناسی عصبی (Linguistic) نام برد. در هر حوزه سعی شده است که دانش‌آموزان و دانشجویان را به فردی متخصص و با تجربه در سازمان‌ها و مؤسسات متصل کرده تا از کیفیت و اصولی بودن کار اطمینان پیدا کنیم.
مدیریت این گروه با محمّد وحیدی اربابی، دارای مدرک دکتری دامپزشکی، می‌باشد. برای اعلام همکاری و ارائه‌ی پیشنهادات می‌توانید با ما از طریق ایمیل hellineuroscience@gmail.com در ارتباط باشید.